söndag 28 augusti 2022

Farfar

 

Denna omvälvning, denna magi, denna våg av meningsfullhet.

Jag har inga förväntningar på att bli väldigt gammal, att få följa världens gång och människors öde i oändliga tider.  All tid är utmätt, och all tid är kort.
Men det jag har fått uppleva nu har vidgat mitt liv, på ett sätt som jag inte kunnat föreställa mig.

Hur kort min gemensamma tid med min sonson än skulle bli har jag ändå upplevt den. Har vi ändå mötts. Han har funnits i min värld och jag i hans.
Och hur lång den än blir kommer näppeligen någonting att kunna riktigt mäta sig med dessa första dagar, det fullbordade miraklets tid.

Det är en existensvåg full av påminnelser om vad livet är, det är steg på existensens berghällar.
Gemenskapens form och varats fortlöpande skapelse.
Stora ord och väldigt små rörelser.

Och en oändlig tacksamhet över att ha fått uppleva detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar