måndag 29 september 2014

Magnus - mycket ung

'

På jakt efter bilder till en släktbok som min syster gör ramlade jag över en massa gamla bilder av Magnus som liten.  
Jag gjorde ett eget album till både J och M med några av de roligaste eller finaste eller bäst berättande bilderna från deras första år. 
Här är några från Magnus album

Sovande M på Gotlandsfäja

M i gudmor Kerstins famn vid sitt dop. Storebror tror inte sina ögon.

På resa med mamma och pappa

Bland orkideer på Gotland

Jag kan cykla! 

Sans paroles



Med en älskad farfar, Rättvik hösten -87

"Jag ser dig nog!" Näverön
'


Eftertänksam ung man i St Malo, sommaren 1992

Aldrig att jag har träffat ett barn som funderat så mycket över saker och ting, grubblat över hur det ena eller andra hänger ihop, kommit med teorier och förslag, frågat och berättat, kastat sig från den ena frågan till den andra, sökt lösningar och nya frågor, som pojken på den här bilden.
"Magnus har åsikter om det mesta" sade en äldre släkting. Jag är inte övertygad om att det var tänkt som en komplimang.
Men jag tycker att det borde ha varit det.

_________

Jodå. Det finns liknande bilder på Johan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar