tisdag 30 september 2014

Johan - mycket ung

Om nu Magnus ägnades ett inlägg med gamla barnbilder så är det ju inte mer än rätt att hans bror får ett också, eller hur?

Bilder mest ur det gammaldags analoga album som jag gjorde till honom för sådär 30+ år sedan.


Första bilden. April 1981.

Omåttligt stolta föräldrar!
Jag (T) kan fortfarande återkalla den där svindlande känslan...

Nu kan jag hålla upp huvudet! Vilken spännande värld det verkar vara.
Fast lite, lite läskig också, tror jag.

"Om man vill undvika att säga grodor så får man helt enkelt bita dem i bakbenen.
Har alltid funkat för mig!"

"Snurrig stad. Inga bilar. Massa båtar. Knäppt. "

Första utomhuspromenaden på första födelsedagen

Man tager vad man haver - eller bra kar (diskbalja) reder sig själv.
Min farfar och jag.
Vi gör mycket kul ihop.


Johan och hans syssling Lotta.
Den unga damen blev för övrigt mor häromveckan.



På resa...


"Jag kunde faktiskt cykla långt innan du var född, brorsan!"
Farfar och jag.
Som sagt.
Arbete och världsgåtor.
Och annat sånt som killar gör tillsammans.


Bilden ur Magnus album kunde lika gärna ha hamnat i Johans. Fast det var ju Magnus dop.
Johan tror hur som helst fortfarande inte sina ögon


Mycket att fundera på. 
J på Bråtemad sommaren 85.




OK, det är väl inte så knäppt med kanaler i stället för gator.
Faktiskt riktigt mysigt att åka gondol.

Grabbar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar